Obstoječi sistem kmetijstva v Evropski uniji (EU) uničuje naše okolje in podnebje, zmanjšuje biotsko pestrost, škoduje javnemu zdravju in zapostavlja tako majhne in srednje velike kmete kot tudi podeželske skupnosti. Nosilka tega sistema je Skupna kmetijska politika – ena od najstarejših, najbolj vplivnih, največkrat razpravljanih in najbolj dragih politik EU. Kampanja “Living land” poziva organizacije in posameznike, da sporočijo Evropski komisiji, da Skupna kmetijska politika potrebuje temeljito reformo.

Evropska komisija trenutno pripravlja reformo Skupne kmetijske politike (SKP), kar bo odločilno vplivalo na prihodnost evropskega sistema kmetijstva in prehrane. V ta namen so pričeli z obsežnim spletnim javnim posvetovanjem o prihodnosti SKP, na katerem lahko sodeluje vsak od nas.

S to kampanjo so pričeli BirdLife Evropa & Osrednja Azija, Evropski okoljski biro (EEB) in WWF EU, vendar njen namen daleč presega opozarjanje na zgolj okoljsko problematiko. Organizacije in posamezniki, ki podpirajo to kampanjo, so združeni z močno in preprosto skupno vizijo. Vsi se strinjajo, da evropska Skupna kmetijska politika ni vzdržna, in da jo lahko ter moramo spremeniti.

Nov sistem kmetijstva in prehrane v Evropi ni nujen le zato, ker mora postati trajnosten, temveč ker mora biti tudi bolj zdrav in pravičen do vseh. Narava in ljudje, še posebno pa kmetje, bi imeli od tega veliko korist. Vsem bi tako zagotovili dolgoročno prihodnost.

S to vizijo v mislih se podporniki kampanje strinjajo, da je obstoječi sistem kmetijstva in prehrane v EU uničujoč in da mora nastati nova, spremenjena SKP:

  • pravična do kmetov in podeželskih skupnosti;
  • okoljsko trajnostna za čist zrak in vodo, zdrava tla in ohranjen rastlinski in živalski svet;
  • zdrava s kvalitetno in zdravo hrano ter blaginjo vseh ljudi;
  • odgovorna na globalni ravni do podnebja in trajnostnega razvoja po vsem svetu.

Kako lahko pomagajo nevladne organizacije in podjetja?

  1. Izpolnite vprašalnik javnega posvetovanja s pomočjo naših priporočenih odgovorov; ter
  2. podprite kampanjo “Living land” z objavo logotipa vaše organizacije na spletni strani kampanje.

Več o kampanji najdete tukaj.