Uničujoče posledice vojne v Siriji niso zmanjšale učnih dosežkov učencev v šolah, ki so pod upravo Združenih narodov (ZN), vsaj tako kažejo najnovejši izsledki Agencije ZN za pomoč in zaposlovanje palestinskih beguncev na Bližnjem vzhodu (UNRWA), ki so bile v teh dneh predstavljene na konferenci o Siriji v Bruslju.
“To je tako ponižujoče, kot navdihujoče, da so učenci pod okriljem UNRWA v Siriji uspešnejši od vrstnikov v regiji,” je dejal generalni komisar UNRWA Pierre Krähenbühl. UNRWA namreč upravlja šole za pol milijona palestinskih beguncev v Jordaniji, Libanonu, okupiranih palestinskih območjih in Siriji.
Vsako tretje leto učence šol pod okriljem UNRWA po vsem Bližnjem vzhodu v 4. in 8. razredu ocenijo iz znanja arabščine in matematike. Zadnje poročilo UNRWA kaže, da najboljše uspehe dosegajo učenci v Siriji, prav tako zanje velja večja enakost med spoloma, ko gre za učno uspešnost, beležijo pa tudi najnižji izostanek in osip.
Proti osipu učencev so osnovali otroške parlamente v UNRWA šolah v Siriji, ki vodijo svoje lastne programe, da bi pridobili čim več otrok nazaj v šole. “Podpora, ki jo lahko dajo otroci drugim otrokom, je izjemna, prav tako ima zasluge t.i. Education in Emergencies Programme, kjer obljubljajo, da bodo izobrazili več kot 46.000 otrok na inovativne in fleksibilne načine. Poleg omenjenega ima veliko zaslug tudi osebje UNRWA po Siriji, ki tvega svoja življenja v sledenju poslanstvu,” je dejal Pierre Krähenbühl.
Vendar niso bile vse predstavljene številke na konferenci v Bruslju navdihujoče. Generalni komisar UNRWA je povedal tudi, da je kar 70 odstotkov vseh šol v Siriji pod upravo UNRWA nedelujočih, saj so bile številne stavbe porušene ali poškodovane, ali pa so nedostopne učencem zaradi bojevanj, nekatere pa so bile zaradi okoliščin vojne spremenjene v zavetišča za pribežnike.
Vir: OZN