Mednarodna organizacija za migracije (IOM) in italijanske oblasti želijo z 1,5 milijona evrov vredno kampanjo Aware Migrants (Zavedajoči se migranti) ozavestiti prebivalce v severni in srednji Afriki, kako nevarna in negotova je pot čez puščavo in morje v Evropo.
Kampanja v arabščini, angleščini in francoščini bo po načrtih stekla po spletnih družbenih omrežjih ter radijskih in televizijskih postajah v 15 afriških državah, tudi v Nigeriji, Sudanu in Eritreji, od koder se proti Italiji odpravi največ migrantov. Cilj kampanje je odvrniti ekonomske migrante, ki so lani v Italiji predstavljali 60 odstotkov od skupaj 154 tisoč prebežnikov. Še predlani so bili begunci v večini, lani pa se je razmerje obrnilo. Namreč, 60 odstotkov prebežnikov je takšnih, ki ne ustrezajo nobeni izmed oblik zaščite. Samo 40 odstotkov jih izpolnjuje pogoje za azil.
Vsako leto več prebežnikov prečka Sredozemsko morje, še hitreje pa rastejo številke o umrlih med potjo. Lani je na morju umrlo 3.700 prebežnikov. Po podatkih IOM je v Sredozemskem morju umrlo najmanj 3.000 ljudi, izmed skoraj 250 tisoč, ki so se letos nezakonito prek morja odpravili v Evropo. Natančnih številk o umrlih na saharski poti ni.
Več na spletni strani www.awaremigrants.org.
Vir: SLOGA